Grolsch verandert NU.nl in Toen.nl

Terug in de tijd met een simpele swipe. Bekijk deze case

Grolsch vierde in 2015 haar 400-jarig bestaan. Een geweldige reden om de rijke historie van het merk bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. Grolsch, MEC en Sanoma ontwikkelden daarom samen een interactieve activatiecampagne. Centraal idee: van nu naar toen, van NU.nl naar Toen.nl. Deze interactieve activatiecampagne van Grolsch scoorde enorm goed en ging zelfs viral op social media.

Concept interactieve activatiecampagne
Inzet was een homepage take over van één dag op NU.nl, het grootste online nieuwsmerk van Nederland met dagelijks 2,7 miljoen unieke bezoekers. Alle bannerposities van NU.nl stonden één dag helemaal in het teken van het 400-jarig bestaan van Grolsch.

Om extra impact te realiseren werden bovendien per device unieke interactieve uitingen ontwikkeld. Het verhaal over het 400-jarig bestaan van Grolsch stond daarin centraal. Zo kon je op smartphone en tablet de beugel van de Grolsch fles swipen waarbij je het geluid van een openspringende fles hoorde. Vervolgens veranderde NU.nl in Toen.nl. Alle artikelen in die ‘krant’ waren clickable. Samen met de redactie van NU.nl werd gezorgd voor relevante content.

Campagneresultaten
De activatiecampagne heeft een dag gedraaid en heeft in die tijd boven verwachting gepresteerd. Zo is de campagne cross-device 9.000.000 keer zichtbaar geweest bij de doelgroep, en is er op mobiel 270.000 keer geswiped. Daarvan is 29,3% vervolgens actief met de banner aan de slag gegaan. De bezoekers van NU.nl waren zeer enthousiast over de uitingen en deelden dat massaal op social media. Alle doelstellingen werden ruim behaald en de campagne leverde ruim 3,5 keer de investering aan mediawaarde op.

Meer weten over deze activatiecampagne? .

.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.