Hoe breng je films tot leven in het straatbeeld met Out of Home?

Wat doe jij als je op de tram staat te wachten? Waarschijnlijk pak je je mobiele telefoon en kijk je of er nog wat nieuws is gebeurd in je time line. Maar er gebeurt nog meer op de tramhalte. Wist je dat je deze on- en offline werelden enorm goed met elkaar kan combineren? En dat de herkenning van reclame in wachtsituaties twee keer zo hoog is als in reguliere situaties?

Buitenreclame wordt vaak gezien als een heel traditioneel mediumtype, maar het aantal innovatieve toepassingen groeit heel sterk. Zo worden schermen in hoog tempo gedigitaliseerd en zijn er steeds meer mogelijkheden om de interactie met het publiek aan te gaan. De combinatie van een groot bereik met deze innovatieve toepassingen zorgen voor veel online- en offline interacties. Out Of Home (OOH) advertising blijkt daardoor een zeer geschikt middel om films tot leven te brengen in het straatbeeld. 

Voor de promotie van twee bioscoopfilms, Batman vs. Superman: Dawn of Justice en Kung Fu Panda 3 ontwikkelden Posterscope en Vizeum in samenwerking met JCDecaux twee unieke interactieve spectaculars voor Warner Bros en 20th Century Fox. 

Fortune cookie dispenser

Voor de release van de bioscoopfilm Kung Fu Panda 3 zijn abri’s en mupi’s omgebouwd tot ‘fortune cookie’ dispensers; dit geheel in het Oosterse thema van de film. De populaire panda staat bekend als grote eter en schuift in de film regelmatig wat Oosterse hapjes naar binnen. Deze voorliefde voor eten wilde de actieheld graag delen met zijn fans, daarom is ervoor gekozen om 1500 gelukskoekjes met levenswijsheden uit te delen. Dit was een verrassende en originele manier om interactie te creëren met passanten. 

Morph jezelf in je favoriete actieheld

Voor de internationale promotie van de bioscoopfilm Batman vs. Superman: Dawn of Justice is een statisch offline object omgetoverd tot een online interactiepunt, waarin de strijd tussen de twee superhelden terugkomt. Warner Bros had hiervoor al de morph techniek liggen en JCDecaux kreeg de uitdaging om deze techniek te verwerken in een abri. Voor de campagne zijn abri’s ontwikkeld met spiegelfunctie, waarbij passanten ervoor konden kiezen om zichzelf te morphen tot hun favoriete actieheld uit de film. Vervolgens konden zij deze visual delen via Social Media onder de naam en zo ontstond er ook online een internationale strijd tussen de twee superhelden. 

Conclusie

De campagnes voor Kung Fu Panda 3 en Batman vs. Superman: Dawn of Justice zijn mooie voorbeelden van unieke en innovatieve OOH campagnes, waar de online en/of offline wereld bij elkaar werden gebracht. De films kwamen daardoor echt tot leven in het straatbeeld. Beide campagnes zorgden voor veel 1 op 1 contacten en interactie met het publiek. 

En dit is nog maar het begin. OOH is een medium met zeer veel potentie voor promotie of branding van merken. Het biedt steeds meer mogelijkheden om het publiek een unieke en persoonlijke ervaring te geven, die niet als irritant wordt ervaren*. In een tijd waar de effectiviteit van mediakanalen steeds meer afneemt kan Out Of Home de consument verrassen door de nieuwe innovatieve toepassingen. 

Melanie Ramos, Marketing Coördinator, Posterscope

*Bron: CCS DAN 2016 

Posterscope is een internationaal Out-of-Home communicatiebureau en onderdeel van Dentsu Aegis Network Netherlands. 

Dentsu Aegis Network Netherlands is het moederbedrijf van 12 gespecialiseerde media, marketing en communicatiebureaus. De bureaus: Carat, Vizeum, iProspect, Amplifi , Amnet, Posterscope, Isobar, Social Embassy, The Story Lab, ACHTUNG!mcgarrybowen, MKTG en DAN DNA, werken samen aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen voor lokale en internationale klanten.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →