Internationale campagne moet Den Haag neerzetten als 'Stad aan Zee'

Campagne trapt volgende week af met frisse avondduik in zee.

  • Commerce
  • 1 November 2017
  • Redactie Adfo Groep

Den Haag is de enige grote Nederlandse stad aan zee. Op slechts een steenworp afstand van de historische binnenstad ligt liefst elf kilometer strand, iets wat blijkbaar nog niet iedereen weet. Om dit gegeven onder de aandacht te brengen van het grote publiek, gaat de stad voor het eerst een grote, crossmedia (tv en online) campagne voeren in Engeland, België, Duitsland en Nederland.

Onder het motto ‘Duik in Den Haag’, gaan circa honderd bekende en onbekende Hagenaars op woensdagavond te water bij de Pier van Scheveningen. Bij die gelegenheid krijgen de bezoekers een 'sneak preview' van de citymarkting campagne, die een week later van start zal gaan. De campagne is tevens de voorbode van 200 jaar Scheveningen, wat in januari 2018 gevierd zal worden onder de noemer ‘Feest aan Zee’.

'Duik in Den Haag' is gemaakt in opdracht van The Hague Marketing Bureau. Het verantwoordelijke bureau is Kokoro.
 

Advertentie