Ken jij je consument eigenlijk nog wel?

Digitalisering verandert de manier waarop consumenten shoppen enorm. Ze gaan niet meer voor alles naar de winkel, maar shoppen veel online. Touchpoints die consumenten hebben met je merk verschuiven en dat beïnvloedt wat consumenten over jouw merk vinden en wanneer ze jouw product kopen. Om je merk te kunnen laten groeien moet je begrijpen wat die verandering betekent voor de path to purchase van je consument. Maar hoe doe je dat?

Om de nieuwe path to purchase te begrijpen is het belangrijk dat je onderscheid maakt tussen actieve en slapende consumenten: klanten die recent jouw merk hebben gekocht en klanten die al een tijdje jouw merk níet hebben gekocht. Actieve en slapende consumenten hebben namelijk een andere path to purchase.

Pas als je dit in kaart brengt weet je hoe je de juiste doelgroep bereikt, wat de belangrijkste touchpoints zijn, wat de beste boodschap is, wanneer je wat moet lanceren en welke investering je moet doen om resultaat te behalen.

Meer weten over actieve en slapende consumenten en veranderingen in de path to purchase? Lees hier het paper Are you leveraging your path to purchase as a path to growth?
Advertentie