Marketeers meest gehunte beroepsgroep van Nederland

Ruim 70 procent van hen is afgelopen jaar benaderd voor een nieuwe baan.

  • Commerce
  • 21 October 2014
  • Kari-Anne Fygi
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

In totaal is 35 procent van de Nederlanders het afgelopen jaar door een werkgever of intermediair benaderd voor een baan.

Dit blijkt uit onderzoek van

Dit is ten opzichte van 2011 een stijging van 2 procent.

Marketeers zijn de meest gehunte doelgroep in Nederland, gevolgd door Consultants en ict’ers. Ruim 70 procent van de marketeers is het afgelopen jaar door een werkgever of intermediair benaderd voor een nieuwe baan. 45 procent van de mensen die werken in de olie & gas-industrie wordt maandelijks benaderd voor een nieuwe baan.

Intensief gehunte doelgroepen vertrekken van LinkedIn

De minst gehunte doelgroepen werken in de facilitaire dienstverlening, gevolgd door verzorgenden en administratieve medewerkers. Van de marketeers is daarentegen 70 procent het afgelopen jaar een of meerdere keren gepolst voor een nieuwe functie. Bijna de helft van de marketeers wordt een of meerdere keren per kwartaal benaderd.

Van de inkopers wordt ruim 20 procent minimaal één keer per maand benaderd. Zowel bij marketeers als bij inkopers is er een directe relatie tussen de mate waarin ze vindbaar zijn op internet en het aantal keer dat ze worden gehunt voor een nieuwe baan. Op jaarbasis scoren de marketeers het hoogst van alle beroepsgroepen.

Top5 meest gehunte beroepen

Marketing 71 procent 

Consultancy/advies 62 procent

ICT/automatisering 61 procent

Accountancy 56 procent

Directie/(interim)-management 55 procent

In totaal zijn 7.398 personen ondervraagd in juni en juli 2014.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie