Nederland acht keer in de prijzen bij Epica Awards 2015

J. Walter Thompson Amsterdam won een Grand Prix in de categorie Digital.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Epica Awards werden dit jaar uitgereikt in Berlijn. De awardshow staat bekend als de enige creatieve prijsuitreiking, waarin campagnes worden beoordeeld door internationale vakpers.  

In totaal deden 585 bureaus uit 75 verschillende landen mee om de prijzen en werden er vier Grand Prix Awards uitgereikt. BBDO werd uitgeroepen tot Network of the Year (43 awards), AdamandeveDDB werd uitgeroepen tot Agency of the Year (14 awards) en het land dat de meeste nominaties verzilverden bleek het Verenigd Koninkrijk (51 awards).

Oranje boven
Eén Grand Prix gaat mee naar Nederland, J. Walter Thompson Amsterdam won een Grand Prix in de categorie Digital met hun ElaN-campagne &;&;.

Bas Korsten, executive creative directeur J. Walter Thompson Amsterdam, reageert opgetogen na de winst: &;Het is natuurlijk een hele opgave voor een klein online vertaalbureau om de strijd aan te gaan met de Goliath van de online vertalingen: Google Translate. De enige manier waarop we ze konden verslaan, was door het kwaliteitsverschil tastbaar te maken. Of, liever gezegd, eetbaar. De online video van het experiment overtuigde een heleboel mensen om eens de nieren van ElaN Languages te proeven. En dat was precies wat we wilden bereiken.&;

In totaal viel Nederland nog zeven negen keer in de prijzen:

Consumer Direct

"Taste the Translation"

AGENCY: J. Walter Thompson Amsterdam
CATEGORY: DIGITAL 
AWARD: Gold 
ADVERTISER: ElaN

Alcoholic Drinks

"If Carlsberg did Haircuts"

AGENCY: 72andSunny NL
CATEGORY: Alcoholic Drinks 
AWARD: Silver - Film 
ADVERTISER: Carlsberg

Telecommunication & Public Services

"Taste the Translation"

AGENCY: J. Walter Thompson Amsterdam
CATEGORY: Telecommunication & Public Services 
AWARD: Silver - Film 
ADVERTISER: ELAN

Media Innovation - Alternative Media

"Canon Gig App"

AGENCY: MediaMonks / Uncle Grey
CATEGORY: Media Innovation - Alternative Media 
AWARD: Silver 
ADVERTISER: Canon

"Canon Gig App"

AGENCY: MediaMonks / Uncle Grey
CATEGORY: Apps 
AWARD: Silver 
ADVERTISER: Canon

Fashion, Footwear & Personal Accessories

"It&;s a big world. Go run it."

AGENCY: 180 Amsterdam
CATEGORY: Fashion, Footwear & Personal Accessories 
AWARD: Bronze - Film 
ADVERTISER: Asics

Online Campaigns - Business to Business & Corporate

"Recruiting interns via Airbnb"

AGENCY: Havas Boondoggle Amsterdam
CATEGORY: Online Campaigns - Business to Business & Corporate 
AWARD: Bronze 
ADVERTISER: Havas Boondoggle Amsterdam

De complete lijst winnaars is te vinden.

Update 10:45

MediaMonks blijkt nog twee keer in de prijzen te zijn gevallen, in samenwerking met het Belgische bureau DDB Brussels. Het productiebureau won met de Base-campagne &;PhoneAddres& een gouden Epica in de categorie &;Apps&; en een bronzen Epica in de categorie &;Creative Technology&;.


 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie