Pathé lanceert eerste cinema-loyaltyprogramma ooit

De bioscoopketen wil merkvoorkeur verhogen. 'De bioscoop zelf is bij veel bezoekers nog ondergeschikt in de keuzebepaling.'

Stars sparen in de bioscoop
Pathé Bioscopen

Pathé Bioscopen wil herhaalaankopen stimuleren en lanceert het loyaltyprogramma ‘Pathé All Stars’. Daarmee kunnen deelnemers ‘Stars’ sparen voor kortingen en extra’s. ‘We willen op deze manier bezoekers belonen die de Pathé bioscopen regelmatig bezoeken.’ Eerder bestond er nog geen loyaltyprogramma voor Nederlandse bioscoopbezoekers. Het programma is 18 april van start gegaan.

Pathé weet dat bioscoopbezoekers hun bezoek nog primair laten afhangen van film, locatie en tijdstip. ‘De bioscoop zelf is bij veel bezoekers nog ondergeschikt in de keuzebepaling. Door meer focus op loyaliteit hopen we ook de merkvoorkeur te verhogen.’

Status

‘Pathé All Stars’ krijgt vorm middels een app (ontwikkeld in samenwerking met Magneds), die een ‘gelaagde beloningsstructuur’ biedt. De deelnemers ontvangen punten, ‘Stars’ genoemd, bij elke euro die zij in de bioscoop besteden. Stars kunnen worden uitgegeven in de shop voor digitale vouchers met kortingen op tickets, snacks & drinken.

Bezoekers krijgen niet alleen beloningen op basis van transacties, maar ook op interactie. Zij kunnen meedoen aan speciale acties, waarbij men spaart voor bijvoorbeeld een gratis ticket, snacks & drinken of een uitnodiging voor een event. De bedoeling is dat deze acties na verloop van tijd worden gepersonaliseerd naar de wensen en interesses van de bezoekers. Het plaatsen van reviews en het behalen van een bepaalde status moeten in een later stadium ook ‘Stars’ opleveren.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie