Supermarkt wint van speciaalzaak

Speciaalzaken verliezen klanten, ten gunste van de supermarkt. Het concept van non-stop-shopping, waarbij supermarkten steeds meer versproducten, diensten en non-food aanbieden, kost kleine middenstanders veel klanten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van GfK Panelservices, opgetekend door de Volkskrant. Het aantal huishoudens dat koopt bij bakkers, slagers, groentewinkels, kaasspeciaalzaken, warenhuizen, tuincentra en reformwinkels is opnieuw gedaald, meldt GfK. Ook kopen consumenten minder voedingsmiddelen op de markt en direct bij de boer. Alleen het klantenbestand van slijterijen en drogisterijen groeit nog steeds. Bezochten 2,5 miljoen huishoudens in 2001 een slijterij, vorig jaar nam dat aantal toe tot 2,6 miljoen huishoudens. Bij drogisterijen groeide het klantenbestand van 5,5 naar 5,6 miljoen huishoudens.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie