T-Mobile & War Child: “De P van people is de belangrijkste motivatie voor ons partnership”

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het partnership tussen T-Mobile en War Child is niet nieuw. Sinds het samengaan met Orange in 2007 heeft T-Mobile zich opgeworpen als communicatiepartner. En daar zijn ze naar eigen zeggen best trots op. Ik was als Molblogger aanwezig tijdens een bijpraatsessie voor het personeel. Die zijn volgens (Directeur Klantenservice) een van de belangrijkste motivaties voor het partnership. Verder ga ik hier in op wat feiten, de cijfers en bespreek ik aan de hand van de ervaringen van in Oeganda iets over het programma Conn@ct.Now.

Trots op de samenwerking
stelt zich ten doel het welzijn van oorlogskinderen te verbeteren. steunt War Child bij het verwezenlijken van haar doelstellingen. Hiertoe heeft T-Mobile zich sinds 2007 verbonden als communicatiepartner van War Child. Communicatie speelt een belangrijke rol in de hulpmiddelen die War Child voor kinderen inzet.

Naast financiële ondersteuning bestaat het partnership ook uit actieve participatie in projecten. Verder stelt T-Mobile haar communicatiemiddelen ter beschikking. Van mobiele telefoons voor de War Child medewerkers in Nederland, tot geavanceerde oplossingen voor medewerkers en gemeenschappen in het veld elders in de wereld.

Mooie resultaten
Hieronder volgt een klein lijstje acties en resultaten van de samenwerking tussen T Mobile en War Child in 2010:

• 50.000 kinderen zijn via donaties geholpen – voor zo'n €10,- per maand kunnen zij een jaar lang deelnemen aan een van de hulpprogramma’s van War Child.
• 1-centen actie voor War Child – bij het afsluiten van een abonnement wordt gevraagd 1 cent aan War Child te doneren.
• Loyalty programma opgezet – consumenten kunnen gespaarde punten omruilen voor een donatie aan War Child.
• Ambassadeursnetwerk opgezet.
• Ondernemersgala gehouden.
• Friends for War Child concert.

De P van people
Maar volgens Alexander Hamel is het enthousiasme dat de samenwerking bij het personeel tot stand brengt misschien wel even belangrijk. Zo zegt 77% van de medewerkers blij te zijn met de samenwerking. En dat zijn alleen nog maar cijfers. Dit is waarmee een bijdrage kan worden geleverd:

• Oude telefoons inleveren
• Meedoen aan bel-avonden
• Friend worden of friends aandragen
• Zich laten sponsoren

Tijdens de bijeenkomst kwam er een medewerker aan het woord die haar volleybalteam de War Child boodschap laat uitdragen. Maar zij laat ook haar hardloopambities door vrienden in geld uitbetalen voor het goede doel. Daarnaast is ook het Loyalty programma voor consumenten door het personeel bedacht. De War Child activiteiten kunnen via intranet worden gevolgd en geactiveerd.

“Al met al...,” zegt Alexander Hamel “ ...voldoet de samenwerking met War Child niet alleen aan de noodzakelijke MVO-ambitie van T-Mobile, maar geeft het ook nog een extra impuls aan de P van People. En zoiets is niet in geld uit te drukken.”

Conn@t.Now

Als een echte pionier zet Geoffrey Stoel zich in voor , een programma van War Child in nauwe samenwerking met T Mobile waarbij Media en ICT-middelen worden ingezet om nog meer kinderen in oorlogsgebieden te bereiken en te ondersteunen. Hij reisde hier met War Child voor naar Oeganda. Hier ontmoette hij tal van kinderen met elk weer een eigen, aangrijpend verhaal. Maar wat hem toch bijzonder trof was het volgende: “Op een gegeven moment kom ik in the middle of nowhere een ICT-klaslokaaltje binnenlopen. Ik maak een foto van de kinderen in de klas. Zet hem op Facebook en even later zit ik diezelfde foto met al die kinderen te bekijken op de computers aldaar. Dan moet je toch erkennen dat de wereld heel klein is geworden. En dat biedt de mogelijkheid om in contact te komen met de bevolking en te communiceren met de wereld om ons heen. Dat was voor mij de bevestiging van de waarde van ICT en telecom als hulpmiddel in conflictgebieden. En het mooie is dat de skills die de kinderen zich eigen maken hen de mogelijkheid bieden op een toekomst.” Geoffrey Stoel was ook in Oeganda om te kijken hoe er nog meer inhoud kan worden gegeven aan Conn@ct.Now. Via Conn@ct.Now wil War Child binnen haar bestaande projecten op het gebied van psychologische en sociale ondersteuning, educatie en kinderbescherming nog meer kinderen bereiken, ondersteunen en activeren. Het richt zich onder meer op de volgende pijlers:

* Radio - omdat dit in oorlogsgebieden gewoonweg de enige vorm van communicatie is. Bijvoorbeeld: educatieve radiosoaps of radioprogramma’s die door kinderen zelf gemaakt worden waarbij ze zelf aan het woord komen
* Voice/Kindertelefoon - net als in Nederland biedt de kindertelefoon een eerste vorm van hulpverlening
* SMS - via sms-monitoring kan bijvoorbeeld worden gecheckt bij kinderen of docenten wel op zijn komen dagen.
* Foto & video - biedt een mogelijkheid om de persoonlijke situatie van kinderen vast te leggen, maar dient ook als creatief middel voor kinderen om zonder woorden hun verhaal te vertellen
* Computer - om vaardigheden te ontwikkelen, maar ook voor fun: Facebook en Twitter zijn ongekend populair, de uitwisseling met de wereld verrijkt het leven van de kinderen, het inspireert en het verbroedert

Naast het bezoeken van lokale projecten, was Geoffrey ook in Oeganda om relaties aan te knopen met lokale telecomaanbieders “En dat is toch anders dan wanneer wij als hulpinstantie bij deze bedrijven aankloppen”, vertelt Nadia van der Vlies (Corporate Sponsoring, War Child). “Opeens gaan er toch deuren open die anders gesloten blijven, want dan zien ze dat een samenwerking met een partij als T-Mobile ook voor hen mogelijkheden biedt.”

Dit was een klein verslag van hetgeen T-Mobile en War Child bindt. Bekijk hieronder nog een filmpje over Conn@ct.Now of ga naar de site van of .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie