Beursapp BUX ontwikkelde nieuwe tv-campagne zelf

‘Matige beeldkwaliteit onderstreept onze praktische instelling’

Bux, de app waarmee je kunt beleggen, heeft een eigen tv-campagne gemaakt. De video moet laten zien hoe eenvoudig het is om te handelen op de beurs via het programma.

Eenvoudig

Freelancer (en voormalig Head of Marketing bij Bux) Niels Vrijhoeven was verantwoordelijk voor strategie en creatie. Hij vertelt: ‘De meeste mensen denken dat handelen op de beurs super-ingewikkeld is. De film laat zien dat BUX de beurs zo eenvoudig heeft gemaakt, dat iedereen met een beetje interesse in de wereld genoeg kennis heeft om te handelen op de beurs.’

Waarschuwing

Aan het eind van de reclame staat wel een waarschuwing: &;CFD&;s (red: Contracts For Difference, hiermee kun je als belegger inzetten op de prijsveranderingen van bijvoorbeeld een aandeel, obligatie of valuta) zijn investeringen met hoge risico&;s. Je kunt geld verliezen.&;

De commercial bestaat uit beelden die hij vond op internet. ‘De matige beeldkwaliteit onderstreept de praktische instelling van het bedrijf’, vertelt hij.

Startup

De Nederlandse startup werd in september 2014 opgericht door ex-medewerkers van Binck, Spil Games en eBuddy. In de app kun je oefenen met nepgeld (&;Funbux&;) en echte euro&;s. De app heeft meer dan 700.000 gebruikers, waarvan 48.000 mensen met echt geld spelen. Het bedrijf is inmiddels actief in zeven landen en gaat dit jaar live in de hele Europese Unie. Vorig jaar haalde het bedrijf nog 6 miljoen .

Credits:

Strategie & Creatie: Niels Vrijhoeven

Regie: Robert van Ees

Geluid: Haaifaai Deluxe

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie