Meer plezier, minder koken

De consument wil graag lang en gezond leven, veel genieten, maar steeds minder tijd kwijt zijn aan eten bereiden. Dat signaleerde Unilever bestuursvoorzitter Antony Burgmans in zijn speech tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Unilever Researchprijzen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘De consument van morgen is op zoek naar gezondheid en welzijn, naar individuele oplossingen en naar verwennen. Voor het bereiden van een maaltijd hebben we minder tijd over. We eten meer buitenshuis. 29 Procent van de voeding in West-Europa wordt buitenshuis gekocht en geconsumeerd. In de VS is dat percentage 50 en sterk groeiend.’ Vitaliteit, gemak en plezier, dat wil de consument aldus Burgmans. Waarden die niet rechtstreeks in producten te vertalen zijn. Bovendien zal de invulling ervan per gebied verschillend zijn. Daarom moeten merken deze belevingen uitstralen, en moeten producten die merken dan weer ondersteunen.Jan de Rooij, directeur van het Unilever laboratorium in Vlaardingen, benadrukte het belang van multidisciplinair onderzoek om de consument beter te kunnen begrijpen. Gedragspatronen en voorkeuren moet je niet alleen via panels meten, maar ook ondersteunen met psychologisch, sociologisch en antropologisch onderzoek.

De jaarlijkse Researchprijzen van Unilever moeten het wetenschappelijk onderzoek aanmoedigen en de contacten tussen Unilever en de universiteiten bevorderen. Negen jonge academici ontvingen ieder een geldbedrag van 5000 gulden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie