NetRatings koopt Jupiter Media Metrix en ACNielsen eRatings

NetRatings, dat voor 64 pct eigendom is van VNU, neemt Jupiter Media Metrix en ACNielsen eRatings.com over.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de overname van Jupiter Media Metrix is een bedrag van 71,2 miljoen dollar gemoeid. Jupiter Media Metrix, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in New York, meet en analyseert wereldwijd het gebruik van internet en nieuwe technologie. NetRatings verwacht dat met de het aantal klanten zal toenemen met ruim 90%. Daartoe behoren toonaangevende mediaondernemingen, reclamebureaus, financiële instellingen, e-commerce marketeers en consultancybedrijven.

Daarnaast wordt NetRatings volledig eigenaar van ACNielsen Eratings.com. ('eRatings') meet en analyseert het gebruik van internet buiten de Verenigde Staten. Deze joint venture is voor 80,1% eigendom van ACNielsen en voor 19,9% van NetRatings. NetRatings koopt voor 16,4 miljoen dollar de resterende 80,1 pct van de aandelen die nu nog in handen zijn van ACNielsen. NetRatings heeft een leidende positie met het meten en analyseren van het gebruik van internet. Na afronding van beide transacties zal NetRatings wereldwijd een breed en kwalitatief hoogwaardig pakket diensten leveren op het gebied van internet en onderzoek van nieuwe technologie. Daartoe behoren uitgebreide meting en registratie van internetgebruik en advertentiebestedingen, en analytisch onderzoek. De nieuwe onderneming zal mondiaal een leidende positie houden in het meten van het consumentengedrag op internet. NetRatings behaalde over 2000 een omzet van 20,4 miljoen dollar. De pro forma omzet van Jupiter Media Metrix bedroeg 142,8 miljoen dollar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie