Nieuwe namen moeten boekenretail hervormen

Met de nieuwe naam Selexyz wil marktleider Boekhandelsgroep Nederland (BGN) zichtbaarder en herkenbaarder worden in de boekwinkelbranche. Tegelijkertijd komt de keten Plantage Books & More met een ‘revolutionair shopconcept’: de Republiek der Letteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Selexyz moet als merk het logo *) vervangen, dat BGN gebruikt voor haar bekende boekhandels, waaronder Donner, Broese en Scheltema. Medio april wordt de eerste vernieuwde winkel geopend in Almere, waarna ook de bestaande vestigingen worden omgebouwd.

Algemeen directeur Matthijs van der Lely: ‘Slexyz geeft richting en wij helpen klanten met het maken van keuzes. Ook geeft de naam gevoel en respect voor de klant.’

Plantage komt intussen met een belevingswinkel, verdeeld in drie onderdelen: de impulsieve zone, de destination zone en de internetshop. Opmerkelijk is de nieuwe merknaam Republiek der Letteren, die lijkt te zijn ‘gejat’ van de boekenrubriek in Vrij Nederland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie