Nieuwe online knipseldienst

Sinds vorige week is de online knipseldienst iMediaSearch van start gegaan. Volgens een van de initiatiefnemers Marco van Veen is deze dienst interessant voor corporate pr.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De webbased service ziet haar nut vooral in de frequentie waarmee een honderdtal bronnen wordt gescand op nieuwtjes. Omdat dit tenminste elke vier uur gebeurt, kan de klant zich verzekeren van een actueel overzicht. Volgens Marco van Veen van is de dienst interessant voor corporate pr, omdat bedrijven zo snel op de hoogte kunnen zijn van eventuele negatieve berichtgeving in bijvoorbeeld nieuwsgroepen, of van zetten van de concurrent.

Een account, waarbij een klant tien zoekprofielen kan invullen, kost 395 euro per maand. Hoewel iMediaSearch nog in de evaluatiefase zit, hebben zich al veel bedrijven aangemeld voor een testaccount. Ook zijn er plannen de dienst op te zetten voor Duitsland en Frankrijk, aldus Van Veen. Onlangs deden Van Dusseldorp & Partners, samen met BackStream and

TopicalNet Europe, een onderzoek naar digital content syndication, waaronder ook knipseldiensten als iMediaSearch vallen. Matthijs Leendertse, van Van Dusseldorp & Partners, noemt dit initiatief ‘heel slim’, en geeft het bedrijf een goede kans van slagen. Uit het onderzoek komt naar voren dat vooral dergelijke gespecialiseerde diensten een toegevoegde waarde hebben. Syndicators die zonder onderscheid nieuws opkopen en doorverkopen aan distributeurs hebben volgens Leendertse hun beste tijd gehad. Een tussenpersoon is alleen waardevol als die iets biedt wat voor de klant lastig is om zelf te doen. Naast de knipseldiensten die grote bedrijven doorgaans zelf in huis hebben, signaleert Leendertse de opkomst van dit soort specifieke bedrijfsgerichte diensten. Als voorbeeld noemt hij , dat alles zoekt over telecom.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie