Philip Morris staakt deel tijdschriftadvertenties in VS

Het besluit van sigarettenfabrikant Philip Morris om niet meer te adverteren in door jongeren veel gelezen Amerikaanse tijdschriften is een aderlating voor uitgevers aldaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Philip Morris hoopt met de stap wat druk weg te nemen van de kant van de Amerikaans overheid, die het bedrijf verwijt te weinig te doen om het roken onder jongeren te ontmoedigen.

Philip Morris plaatst geen advertenties meer in bladen waarvan 15 procent of meer van de lezers onder de 18 jaar is. Ook grote tijdschriften die per nummer gemiddeld meer dan 2 miljoen jonge lezers trekken zijn voor Philip Morris taboe.
Philip Morris trok vorige maand alle advertenties op het omslag van bladen in. De advertenties in de tijdschriften Rolling Stone en Sports Illustrated, dat met 57,1 miljoen dollar de meeste tabaksreclame afdrukt van alle Amerikaanse tijdschriften, werden ingetrokken. Ook grote titels als Cosmopolitan, Elle, Newsweek, People, TV Guide en Vogue worden getroffen.

Advertentie
advertisement
Advertentie