Verkiezingen spannend voor Facebook en heb jij al een chatbot?

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal!

Iedereen aan de chatbot!

Althans, dat was de voorspelling voor afgelopen jaar. Is die ook uitgekomen? Ja en nee. We zien steeds meer bedrijven die chatbots introduceren en er mee testen, maar er valt nog heel veel winst te behalen. De nieuwe voorspellingen vertellen ons dat in 2020 het klantcontact in 85% van de gevallen wordt opgepakt door technologische toepassingen als een chatbot. De chatbots worden steeds slimmer waardoor ze veel eerder de vraag en intentie van de klant begrijpen. Daarnaast worden ze zo slim dat ze onderling met elkaar in gesprek kunnen gaan. Zo kan een bot straks zelf inschatten wat de next step is in een proces, neem als voorbeeld; het opvragen van info over een niet geleverde bestelling. Werk aan de winkel dus voor de bedrijven die hier nog niet op inspelen!

Chatbots

Twitter sleutelt aan haar app!

Alweer? Alweer! Op alle mogelijke manieren is Twitter aan het proberen om haar gebruikers te behouden, dus er komt weer een update aan. Maar voordat alles wordt uitgerold, komt er eerst een bèta versie waarin de nieuwe functies worden uitgeprobeerd. De grootste (visuele) verandering: kleurgecodeerde antwoorden. Say whut? Jep. Door middel van kleur wordt er onderscheid gemaakt tussen reacties van de originele ‘tweeter’, die van mensen die je volgt en die van mensen die je niet volgt. Daarnaast zijn ze bij Twitter aan het sleutelen aan het algoritme om lange ‘draadjes’ overzichtelijker weer te geven. Straks niet meer uren zoeken naar die ene belangrijke, interessante tweet want die gaat Twitter zelf uitlichten. Hoe ze dat precies gaan doen? Dat gaan we zien!

Twitter

Facebook werkt aan Stories.

Het delen van events wordt nog makkelijker, Facebook start namelijk testen met de event-functie in verhalen. Sta je aanwezig op een event? Dan kun je dit straks met 1 klik delen in je verhaal. Wanneer je dit event deelt, komt er in je verhaal een klikbare sticker waar je vrienden op kunnen reageren om te laten weten of ze ook geïnteresseerd zijn. Daarnaast kunnen ze via je verhaal rechtstreeks naar het desbetreffende event. Geinige ontwikkeling wat ons betreft, jammer dat de ‘story’ optie in Nederland nog maar zelden wordt gebruikt.

Facebook stories

Facebook en verkiezingen.

We blijven nog even bij Facebook, want zij gaan ingrijpen bij politieke advertenties. Ingrijpen is misschien een zwaar woord, maar er komt wel een extra check op politiek-getinte ads. Dit werd eerst mondjesmaat gedaan, wanneer iets uit de hand dreigde te lopen, maar nu komt er een speciaal team. Dit allemaal om beïnvloeding van de verkiezingen te voorkomen, want we weten allemaal nog hoe dat in 2016 in Amerika ‘mis’ is gegaan. Deze extra checks worden straks uitgevoerd in de hele EU, maar ook landen als Nigeria, Oekraïne en India. Hoe deze checks er precies uit gaan zien? Dat houden ze nog even intern. Als we meer weten, zijn jullie de eerste!

Facebook

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
nishita
Chatbots are exciting and use the power of machine learning.
Here is a small video which will help you understand how and where chatbots can be used.
https://www.youtube.com/watch?v=7sACiBdCHec&t=1s
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Renush
When you share this event, there will be a clickable sticker in your story that your friends can http://documentswindows10.com on to let you know if they are interested.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie