Waarom websites klanten wegjagen

Veel bedrijven worstelen met de e-commerce paradox: wie elektronisch zakendoet vanuit traditionele denkpatronen slaat de bal volledig mis, maar wie denkt dat de nieuwe economie wezenlijk nieuw is en dus onvoldoende gebruik maakt van kennis uit de oude economie, heeft al snel niet eens meer het geld om een bal te kopen. Hoe ga je hiermee om?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De service op de meeste sites is zo slecht dat ze hun bezoekers massaal weer het retailkanaal injagen. Guido Thijs heeft de afgelopen jaren alle onderzoeken over online customer service verzameld en komt in het novembernummer van Tijdschrift voor Marketing tot enkele schokkende conclusies. Zo duurt het recht-toe-recht-aan bestellen van een bekend product via een website 8 tot 12 minuten, via een call center slechts 3 minuten. In een ander onderzoek gaf 60 procent van de klanten zonder internetervaring aan in de toekomst bij dezelfde leverancier te willen kopen, tegen 43 procent van de internetklanten van diezelfde leveranciers.

Met wat er allemaal mis kan gaan heeft u zelf ook ongetwijfeld ervaring. Guido Thijs heeft deze ervaringen verzameld in zijn boek ‘Waarom websites klanten wegjagen’ en vertelt ook welke leerpunten hier in zitten voor marketeers. Het boek verschijnt eind deze maand bij Samsom voor een prijs van f 49,50. U kunt voorintekenen op .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie