Winst Facebook groeit fors door mobiele reclame

De inkomsten van Facebook uit advertenties is het afgelopen jaar met 76 procent gestegen. Mobile advertising is inmiddels goed voor ruim de helft van de reclame-inkomsten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat maakte Facebook donderdagavond bekend. De omzet van het sociale netwerk is het vierde kwartaal fors gestegen tot 2,59 miljard dollar. De winstgroei is grotendeels toe te wijzen aan de groei van mobiele reclame, dat met 49 procent steeg ten opzichte van het derde kwartaal. Mobiel adverteren draagt inmiddels voor 53 procent bij aan de totale reclame-inkomsten van 2,34 miljard dollar in het vierde kwartaal.

Facebook behaalde over geheel 2013 een omzet van 7,87 miljard dollar (5,8 miljard euro).  Dat is 55 procent meer dan het jaar ervoor. De nettowinst kwam uit op 1,5 miljard dollar waar die in 2012 nog  32 miljoen dollar bedroeg.

Top nadert

Facebook maakte ook bekend dat het 1,23 miljard  actieve gebruikers per maand heeft, een stijging van  3,4% ten opzichte van het derde kwartaal. Volgens de Wall Street Journal een teken dat  Facebook zijn top in aantal gebruikers nadert. Het aantal mobiele gebruikers stijgt overigens in een sneller tempo, en bedraagt inmiddels 945 miljoen, een stijging van 8,1% ten opzichte van het derde kwartaal.

Stijging actieve gebruikers

Het aantal dagelijkse actieve gebruikers, die de meeste tijd doorbrengen op het platform, groeide met 22% tot 757 miljoen, of 61,5 % van de totale gebruikers. Dat is een lichte stijging. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie