C1000 zwicht voor Wakker Dier

Supermarkt C1000 gaat zijn vleesaanbiedingen aanpassen naar aanleiding van de campagne van Wakker Dier.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgende week worden twee ‘kiloknaller’-aanbiedingen vervangen voor de actie: ‘twee broden voor één euro’, zo valt te lezen in een interne memo waar de Volkskrant de hand op wist te leggen. In de memo staat dat de supermarktketen heeft besloten vanaf volgende week geen acties met vlees in te vullen. Dit ‘in verband met de acties van Wakker Dier, waarin een sterke focus op ligt’. Het was op deze korte termijn alleen mogelijk om vlees te wisselen voor een andere versgroep: brood.

Stichting adviseerde de afgelopen maanden in reclamespotjes klanten van C1000 hun vlees bij de concurrenten Albert Heijn, Plus, Spar of Dirk van der Broek te kopen. C1000 is volgens Wakker Dier de aanstichter van de prijzenslag met vlees. Dit gaat ten koste van de leefomstandigheden van de dieren.

Volgens C1000-woordvoerster Rian van Beek betekent het schrappen van de aanbiedingen van volgende week niet een structurele wijziging in het vleesbeleid.

Bron: de Volkskrant (Heleen van Lier)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie