Clinic: Brand Journalism en de onmisbare rol van een Social Newsroom

Op vrijdagochtend 5 februari 2016 van 9.30 - 11.30 uur geeft Beeckestijn Business School een gratis clinic over 'Brand Journalism en de onmisbare rol van een Social Newsroom' in Leusden..

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een sterk groeiend aantal organisaties, overheden, instanties en zelfs particulieren schreeuwen om aandacht van het publiek. Elke organisatie is in het huidige transparante tijdperk een nieuwsorganisatie die specifieke doelgroepen wilt bereiken en beïnvloeden. Niet met reclame, maar met &;brand journalism&;: interactieve nieuws-, achtergrond- en opiniestukken en blogs die zijn afgestemd op de interesses van een breed of specifiek publiek.

Brand Journalism – merkgerichte bedrijfsjournalistiek dus - kan helpen om in organisaties nieuwswaardige verhalen te vinden en deze naar gericht te publiceren. Content waarmee organisaties geloofwaardigheid en legitimiteit kunnen vergroten. Deze manier van communiceren vereist een journalistieke blik, en toepassing van journalistieke criteria op pers- en overige berichten.

Naast het optimaliseren van de relevantie van content zoeken bedrijven ook naar mogelijkheden om hun nieuws beter te verspreiden. Hiervoor richten zij steeds vaker social newsrooms in als onderdeel van een earned media contentstrategie en ook persstrategie. Want ook persberichten kunnen meer aan kracht winnen als deze een meer journalistieke insteek hebben.

Wat zijn de mogelijkheden van brand journalism en hoe organiseert u dit?

In deze clinic laten gastsprekers Marcel Olislagers van PRDESQ en Arnold Vonk van De Nieuwsmakers dat zien met concrete adviezen en voorbeelden. Marcel behandelt de mogelijkheden van brand journalism en de rol van een social newsroom voor een gerichtere afstemming van informatie naar journalisten. Arnold laat zien hoe u journalistieke criteria kunt benutten voor het optimaliseren van persberichten. Hij beoordeelt persberichten van grote organisaties en in een case-sessie krijgt u inzicht in hoe u uw eigen content kunnen aanscherpen zodat deze aansluit op de wensen van uw publiek.

Voor wie?

Deze clinic is speciaal ontwikkeld voor communicatieprofessionals die nieuwe inzichten willen verkrijgen voor het publiceren van interessante en nieuwswaardige verhalen en het optimaliseren van persberichten. Die hiermee willen bijdragen aan het versterken van de reputatie van een merk of organisatie versterken, en daardoor de merkvoorkeur bij de doelgroep. 

Over de gastsprekers

Marcel Olislagers is initiatiefnemer van PRDESQ en een communicatiemanager die zich graag laat leiden door de snelle (technologische) ontwikkelingen in het communicatievak. De rode draad van Marcels werkzaamheden liggen op het snijvlak van communicatie, innovatie en digitale communicatie. Hij is professioneel nauw betrokken bij de vakgebieden Public Relations en Reputatiemanagement en een voorloper van de toepassing van social newsrooms bij organisaties.

Arnold Vonk werd in 2010 freelance eindredacteur, zijn slogan toentertijd was: &;Zeg mij wie uw doelgroep is, dan zorg ik dat die u leest&;. Hij maakte de teksten van zijn klanten journalistieker: actueler, leesbaarder en inhoudelijker. Zoals hij de jaren daarvoor ook de kopij van zijn Volkskrant-collega&;s had aangepakt. Al gauw besloot Arnold voor De Nieuwsmakers zijn klanten op te leiden als &;brand journalist&;. Hij schreef een handboek over dit onderwerp en trainde honderden experts in het schrijven over hun vakgebied. Ook lanceerde hij Opiniestukken.nl, een platform voor opiniemakers.

Kom op vrijdag 5 februari 2016 naar deze bijzondere clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09:30 – 11:30 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 09:10 uur. Deelname is, gratis.

geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →