Disney waardevolste mediamerk wereldwijd

Successen: Star Wars franchise, attractie- en vakantieparken.

Brand Finance komt met een . Amerikaanse bedrijven domineren: 17 van de 25 komen uit de VS. Disney staat bovenaan met een waarde van 34,5 miljard dollar, 10 procent meer dan vorig jaar.

De onderzoekers keken onder andere naar marketinginvesteringen, bekendheid, loyaliteit en corporate reputatie.

Disney’s attractieparken zagen in het derde kwartaal van 2016 6 procent meer omzet, grotendeels dankzij de opening van Shanghai Disneyland, dat sinds de opening in juni vorig jaar al 7 miljoen bezoekers mocht verwelkomen.

En het bedrijf verdiende 8 procent meer aan merchandise dankzij de film "Star Wars: The Force Awakens". De film "Star Wars: Rogue One" verkocht ook veel kaartjes.

LexisNexis is de snelst groeiende mediamerk in de lijst, met een waardestijging van 44 procent naar 1,6 miljard dollar.

Met Britse mediamerken gaat het minder: grootste uitzendmaatschappij ITV zaklte 25 procent in waarde door een daling van advertentie-inkomsten. Reden: onzekerheid bij consumenten en adverteerders door Brexit.

Nederlandse (Luxemburgse) merken in de top 25: TNT, Wolters Kluwer en RTL.

Beeld:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie