Geen jongens- en meisjesspeelgoed meer bij Target

Instore signing gebaseerd op sekse is volgens de retailer - en een boze moeder - niet meer van deze tijd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee maanden geleden stuurde een moeder uit Ohio een tweet met een foto de wereld in die vervolgens viraal ging. Ze ergerde zich aan de strikte scheiding tussen jongens- en meisjesspeelgoed.

Afgelopen vrijdag verklaarde de Amerikaanse retailer dat de instore signing wordt aangepakt. De speelgoedafdeling krijgt de grootste make-over, maar ook de afdelingen home en entertainment worden aangepast.  

Geen verschil meer tussen jongens en meisjes, mannen en vrouwen.

Geen kleuraanduiding meer

Het speelgoed wordt bij elkaar gezet en kleuraanduiding wordt weggehaald, geen geel en roze voor meisjes en geen blauw en groen voor jongens.

Target geeft niet in zoveel woorden toe dat de aanleiding van de aanpassing de tweet van de moeder is, maar meldt in dat het bedrijf niet wil dat klanten en hun familie gefrustreerd zijn ‘door de manier waarop wij dingen presenteren’.

De retailer zegt dat het afgelopen jaar diverse consumenten ‘belangrijke vragen hebben gesteld’ over instore signing waarop productsuggesties aan de hand van sekse worden gedaan.

Soms, zoals in het geval van kleding, is dit handig. In andere gevallen is dat niet handig, aldus Target.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie