Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company ontwikkelt de geluids identiteit van Audify

Amp.Amsterdam heeft de nieuwe sonic identity van Audify verzorgd

Audify was tot 1 december jongstleden bekend als Stichting Radio Advies Bureau (RAB). Bij de herpositionering en transformatie hoort ook een nieuwe huisstijl en bijpassende audiovormgeving.

Met de herpositionering verbreedt de marketingorganisatie haar scope van radio naar audio. Door de groei van het aantal luisteruren en het aantal platforms waar luisteraars audio consumeren, ziet Audify kansen om het werkveld uit te breiden van radiocommercials naar audio advertising in de meest brede zin van het woord. Ook ziet Audify dat de reclame-industrie de potentie van audio nog niet volledig benut. Daar ziet het een rol voor zichzelf in, door meer en beter gebruik te maken van geluid in commerciële communicatie.
 

“Als je kiest voor ‘Hoe klinkt jouw merk?’ voor een positionering, dan kun je natuurlijk maar beter zelf een klinkende aanwezigheid hebben. Noblesse oblige. Zoals altijd mikken we hoog en werken we alleen met de besten in de business. Onze reis naar onze eigen audio-identiteit was echt inspirerend, met een resultaat dat precies zoals wij klinkt.“ Liedewij Hentenaar, directeur Audify

Het team van Amp.Amsterdam heeft de geluidsidentiteit van Audify ontwikkeld. Op basis van een uitgebreid onderzoek kwam naar voren dat het geluid van Audify elementen van organische en moderne geluiden moest bevatten, gecombineerd met een unieke Audify stem. Het resultaat is een brandscore, soundlogo en underscore die warm, vol, innovatief en zelfverzekerd klinken. Door gebruik te maken van door Amp.Amsterdam zelf gecreëerde vocale harmonieën komt het stemelement in het soundlogo meer naar voren en is de naam Audify duidelijk hoorbaar en direct herkenbaar.

“Een merk rebranden is altijd spannend. Zeker als je werkt met een team dat zo audio-minded is als het Audify-team. We hadden vanaf het begin een 'audio match' met als resultaat een mooie brandscore, soundlogo en underscore.”
Diederik van Middelkoop, Executive Creative Director, Amp.Amsterdam