Het vernieuwde Parool ontstijgt het Amsterdamse

J. Walter Thompson Amsterdam lanceert de vernieuwde positionering van de krant met een merkcampagne.

Eerder maakte hoofdredacteur Ronald Ockhuysen tegenover en inhoudelijk veranderd.

De verzetskrant heeft naar eigen zeggen in de loop der jaren wat van zijn rebelse karakter verloren. Met de vernieuwde positionering wil de krant internationale allure combineren met Amsterdamse bravoure. Niet alleen het logo en de vormgeving zijn veranderd, ook de inhoud van de krant en de redactie hebben een verdiepingsslag gemaakt. 

Typografische campagne

Met een typografische campagne wil Het Parool zichzelf neerzetten als de ‘hoofdkrant van Nederland’. De serie bestaat uit meer dan dertig advertenties variërend van ludieke, scherpe tot soms kritische kopregels die ingaan op de nieuwe krant, de actualiteit of op specifieke locaties en gebeurtenissen. Daarnaast wordt er niet alleen geadverteerd op bijna alle reclamedragers die in Amsterdam te vinden zijn, maar zijn deze ook te zien op prominente gebouwen in de stad door te ‘wildbeamen’.

De advertenties zijn geheel in zwart-wit vormgegeven, waardoor ze het ware krantgevoel op moeten wekken. Omdat er wordt afgewisseld tussen zwarte advertenties met witte typografie en andersom valt de serie nog meer op in het straatbeeld. Er wordt zelfs buiten de landsgrenzen geadverteerd, met een gigantisch billboard op Times Square in ‘New Amsterdam’.

De campagne start op 10 februari, de dag dat het nieuwe Parool wordt gelanceerd.

Het Parool verheft nieuws tot kunst:

Het Parool en zomaar twee andere kranten:

Het Parool is herboren:

Het Parool is een goede investering:

Credits
KLANT: Het Parool
MARKETING MANAGER: Cornel van Buuren            
J. WALTER THOMPSON AMSTERDAM    

THINK                      
CREATIE:  Bas Korsten, Ruben van Dijk, Mats Wilke, Guney Soykan

DO
BUSINESS DIRECTOR: Lisa Mérelle
CONCEPT PRODUCER: Linda Jansen

MAKE
DESIGNER: Wim Sohl
MOVIEMAKER: Tim Arnold
PRODUCTIEMAATSCHAPPIJ: Sound/Music: Jasper Boeke (Studio Boeke)

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie