Hoe diepgaand begrip van consumenten de introductie van een product kan versnellen

Tijdens "Unleashing Innovation 2018" in Amsterdam gaf de internationale data en analytics groep YouGov exclusieve inzichten over hoe diepgaand begrip van consumenten de meest responsieve en receptieve doelgroepen kan isoleren en deze kan bereiken door middel van rijke data om kwaliteitsverlies te verminderen en een vertrouwensband op te bouwen.

Bedrijven zijn voortdurend bezig met de ontwikkeling van innovatieve producten en diensten om zo het beste product aan hun klanten te kunnen aanbieden. Om in de running te blijven bij de innovatierace in een tijd waarin producten een kortere levensduur hebben en consumentenbehoeften snel veranderen en om relevant te blijven in de gedachten van doelgroepen, is het nu belangrijker dan ooit tevoren om consumenten grondig te begrijpen. Dit dient immers als een belangrijke informatiebron en versnelt het innovatieproces.

De meest succesvolle merken van vandaag hebben innovatie echt in de armen gesloten en beschouwen diepgaand begrip van consumenten als de kern van dit proces. 

Tijdens de eerste fases bij de verspreiding van een nieuw product in de markt twijfelen de meeste consumenten of de overstap van gekende en regelmatig gebruikte producten of diensten naar een nieuwe een positieve invloed zal hebben op hun dagelijks leven. Een manier om de tijd te verminderen die dit proces normaal nodig heeft om drempels te overkomen en om de marktpenetratie van een innovatie te versnellen, is door bij het adverteren en communiceren de focus te leggen op early adopters, thought leaders en technical enthusiasts in de doelgroep van het product. Door bijvoorbeeld te kijken naar de data voor de Britse bevolking in onze YouGov database, komen we uit op een potentiële consumentengroep van 21,5 miljoen Tech Enthusiasts. Vooral tijdens de eerste fases bij de introductie van een innovatie moet de focus van advertenties en communicatie liggen op deze doelgroep.



Leden van deze groep staan meer open voor en zijn meer geneigd om nieuwe technologieën of innovaties aan te nemen en de kans is ook groter dat ze influencers zijn binnen hun cirkel van vrienden, familieleden en collega’s. Bijna twee derde (63 percent) van de Tech Enthusiasts proberen als eerste in hun vriendenkring nieuwe technologieën uit, 66 percent kan geen dag zonder mobiele communicatie en 58 percent zegt dat mensen de neiging hebben om hun advies te vragen voordat ze iets kopen. Om deze bijzonder aantrekkelijke doelgroep rechtstreeks te bereiken, moeten marketeers de communicatiebehoeften van deze eerste consumenten grondig begrijpen. Advertentie- en marketingcampagnes die enkel op standaardgegevens zijn gebaseerd, zoals demografische data, schieten tekort en hebben een hoog risico op impactverlies door kwaliteitsverlies en overdaad. 



Doordat ze in bijzondere mate openstaan voor afgestemde advertising op maat, moet de communicatie met deze groep altijd in de mate van het mogelijke worden gepersonaliseerd. Niet alleen de juiste thema’s zijn van belang om Tech Enthusiasts te bereiken, maar ook het juiste communicatiekanaal vormt de sleutel tot hun aandacht. Door hun hoge activiteit op mobiele communicatieplatforms, moeten bedrijven Tech Enthusiasts benaderen via bijvoorbeeld Twitter en Facebook. 

Klik hier om meer informatie gratis te downloaden over de manier waarop innovatieprocessen kunnen worden ondersteund door diepgaand consumentenbegrip: https://yougov.de/ad/innovation
of stuur een e-mail naar Dörthe Peters, associate director van Data Applications, doerthe.peters@yougov.de

Over YouGov
YouGov is een internationale data en analytics groep. Met 30 vestigingen in 20 landen en panelleden in 38 landen heeft YouGov een internationaal marktonderzoeksnetwerk uitgebouwd dat tot de top tien in de wereld behoort. 

Bezoek yougov.com voor meer informatie

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie