Jongeren willen meer unieke merken

Merken zijn een springplank om jezelf te laten zien, een ‘tool’ om je te onderscheiden van anderen. Onder jongeren stijgt dan ook de behoefte aan kleine, individuele merken waarmee ze uit kunnen drukken wie ze zijn. Dat bleek uit een focusgroep van jongeren tussen de 15 en 26 van SARV International.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er heerst een sterke diversiteit onder jongeren in hoe ze zich uiten en kleden, in wat ze doen en ambiëren en wie ze zijn en wat ze geloven. Tegelijkertijd staan ze achter het basisprincipe dat iedereen gelijk is. Het gaat er volgens de jongeren om dat niemand nog in een hokje geplaatst kan en mag worden. Iedereen heeft zijn eigen stijl en draagt dat uit door bepaalde merken te dragen, maar dat betekent niet dat je dan ook direct in een groep kan worden ingedeeld. Inspiratie vinden jongeren bij mensen die zichzelf zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie