KLM, bol.com en Heineken beste social merken

Het volgen van merken op social media wordt steeds populairder. Zo blijkt uit de monitor The Social Consumer, van DVJ Insights.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

DVJ Insights voerde de monitor voor de derde keer uit. Het bureau ondervroeg hiervoor 1900 Nederlandse consumenten naar hun social mediagedrag.

Respondenten konden voor 18 branches aangeven welke merken zij het beste vinden in social media.  De top 3 bestaat dit jaar wederom uit KLM, Bol.com en Heineken.

De percentages zijn echter lager, wat betekent dat KLM bijvoorbeeld binnen airlines minder dominant is in vergelijking met de vorige editie. Dat is over alle branches te zien, en betekent dat het aantal goed presterende merken in social media aan het stijgen is. De hoogste nieuw genoteerde is Ziggo, die van buiten de Top 10 binnen komt op plaats 5.

De top 10:

Overige bevindingen:

Nog steeds is het aantal Nederlanders dat merken volgt via social media beperkt, maar het neemt wel toe. In 2012 volgde 11 procent van de Nederlanders merken in social, vorig jaar was dat 15 procent en nu geeft 19 procent aan dit te doen.

Ook het aantal merken dat men volgt, groeit van gemiddeld acht naar tien merken. Merken presteren beter en worden dus meer gevolgd, zo concluderen de onderzoekers.

Ook stijgt het gebruik van social media door; inmiddels maakt negen van de tien Nederlanders gebruik van social media (in 2013 lag dit nog op 83 procent).

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie