#lekkersociaal 51: nooit meer baby-spam dankzij de ‘snooze’ knop op Facebook

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij. Deze week over gezichtsherkenning op Facebook en een nieuwe zoekmachine voor films.

Fotootje hier, fotootje daar

Een catfish: iemand die zich online voordoet als iemand anders. Heel vervelend, vooral wanneer jouw identiteit en foto’s worden gebruikt. Gelukkig heeft Facebook een nieuwe tool uitgebracht om dit catfishen tegen te gaan. Facebook gebruikt gezichtsherkenning om foto’s te scannen, waarna jij op de hoogte wordt gebracht op het moment dat jouw gezicht ergens wordt weergegeven. Je kunt vervolgens kiezen om jezelf te taggen, het te negeren, de foto te rapporteren of degene die de foto heeft geplaatst een bericht te sturen.


 

Date night

Stel: Jij hebt zin in een misdaadfilm maar je vriend of vriendin juist zin in een dramafilm. What to do? Datenightmovies.com! Op de website vul je allebei de film in die je wilt kijken en op basis daarvan gaat het algoritme aan de slag. Vervolgens krijg je een lijst met films die aan allebei de wensen voldoen.

Uitvinding van de eeuw

Je kent het wel: die ene vriendin die elke dag kiekjes van haar baby op Facebook zet. Als je geen zin hebt om die foto’s voorbij te zien komen heeft Facebook een oplossing. Wij introduceren: de ‘snooze’ knop. Door deze knop kun je vrienden, groepen of andere pagina’s voor 30 dagen ontvolgen. Lekker rustig!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee

Eindeloos door je tijdlijn scrollen, we doen het allemaal weleens. Maar is dit wel zo goed voor je? David Ginsberg, hoofd van het onderzoeksteam van Facebook, vertelt in een blog over de negatieve gevolgen. Het maakt mensen namelijk niet gelukkig om alleen maar te ‘observeren’. Maak dus contact, want dat is wel bevorderlijk voor je humeur.

AR-studio Facebook

Vorige week hadden wij het over het maken van de perfecte filter voor Snapchat. Kort nadat Snapchat de nieuwe app gelanceerd had, kwam Facebook ook met een nieuw platform: AR Studio. Drie keer raden wat je hiermee kunt! Precies, filters en digitale 'augmented reality'-objecten maken. Laat je creativiteit dus maar los!



Je kunt rustig aanschuiven bij het kerstdiner straks, want je bent weer helemaal op de hoogte van al het social news!

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie