Premium

Lijst internationale mediareviews wordt wekelijks langer

Grote adverteerders herzien wereldwijd hun mediabureaurelaties.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen vrijdag meldde Johnson & Johnson dat het 2,3 miljard tellende media buying & planning account wordt herzien. Het concern met veel farmaceutische merken en ook consumentenproducten als Johnson’s en Listerine werkt in de Verenigde Staten met OMD en in Europa met verschillende netwerken.
J&J is niet de enige grote internationale adverteerder die rondkijkt voor haar mediabudget. De drie grootste adverteerders mondiaal P&G, Unilever en L&;Oreal doen dat ook. P&G en L&;Oreal weliswaar alleen in de States, maar het geeft aan dat er veel beweging is bij de grote spelers. Ook Coca-Cola besloot onlangs in Noord-Amerika de mediarelaties te herzien.

Nog drie andere mediareviews
Aan de lijst van grote adverteerders kunnen we ook 21stCentury Fox, Sony en Volkswagen toevoegen. Mediaconcern 21stCentury Fox bekijkt wereldwijd de mediabelangen. De review geldt voor merken als de Fox Film Studio, Fox Broadcasting, Fox News en FX Networks. 21stCentury Fox werkt nu met diverse bureaus als Publicis Groupe’s Zenith Media en Dentsu Aegis’ Vizeum.

Sony houdt ook een wereldwijde mediareview. Het concern koos in 2013 Mediacom (WPP) als wereldwijde mediabureau voor zijn elektronicatak en mobiele business. In de VS is IPG Mediabrands verantwoordelijk voor de business, maar ook Carat staat op de lijst.

Volkswagen Group, met naast VW ook Audi en Porsche, kijkt eveneens rond. Mediacom is al jaren het medianetwerk voor VW, ook in Nederland. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie