Millennials missen innovatie bij bedrijven

Jonge mensen zijn overwegend positief over de mogelijkheden van digitale technologie. Maar vinden ook dat bedrijven veel meer zouden moeten doen op het gebied van innovatie en maatschappelijke problemen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo stelt Deloitte Touche Tohmatsu Ltd (DTTL)  in zijn derde jaarlijkse . Het adviesbureau ondervroeg hiervoor meer dan 7800 millenials die een hogere opleiding hebben genoten, in 28 landen.

Zeven van de tien ondervraagden geven de voorkeur aan een zelfstandige baan, met hulp van digitale technologie. Een zelfde aantal gelooft ook dat bedrijven een positieve impact hebben op de maatschappij, al kunnen bedrijven volgens hen nog veel meer betekenen als het gaat om maatschappelijke problemen, met name grondstofschaarste (68 procent), klimaatverandering (65 procent) en ongelijke inkomens (64 procent).

Bedrijven zouden ook beter hun best moeten doen om de generatie Y leidershapsvaardigheden aan te leren. 75 procent heeft deze mening. 63 procent gelooft dat de houding van het management de grootste barriere vormt voor innovatie.

De meerderheid gelooft dat werknemers beter hun best moeten doen om innovatief te denken. 78 procent zegt dat men eerder bij een bedrijf zou werken dat bekend staat om zijn innovatiedrive. Dus bedrijven die innovatief denken bemoedigen, het mogelijk maken om je vaardigheden te blijven ontwikkelen, en een positieve contributie leveren aan de maatschappij.

Maar overheden moeten ook beter hun best doen, aldus de millenials. Bijna de helft denkt dat overheden een negatieve impact hebben op maatschappelijke issues als werkloosheid (47 procent) en grondstoffenschaarste (43 procent).

Als bedrijven talent willen aannemen (en behouden), zullen ze moeten laten zien dat ze innovatief zijn en ‘in sync’ met de manier waarop deze groep naar de wereld kijkt’, aldus DTTL. ‘Als je samenwerkt en de verschillende vaardigheden van mensen weet te combineren, dan worden zowel bedrijven als overheden interessanter voor millennials, en kunnen maatschappelijke problemen beter worden aangepakt.’

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat 63 procent van de millennials doneert aan goede doelen, 43 procent wil vrijwilligerswerk doenb, en 52 procent heeft in het verleden een of andere petitie ondertekend.

Bron: Warc

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie