Nieuw beeldmerk voor Bavaria

Bierbrouwerij Bavaria introduceert vandaag met een grote operatie een nieuwe uitstraling voor het merk. De nieuwe huisstijl verschijnt in één keer op de kratjes, flessen, blikjes en vaatjes, maar binnen drie maanden ook bijvoorbeeld op de tap, glazen en uithangborden in de horeca.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor de operatie is de fabriek in Lieshout vandaag gesloten. Alle achthonderd medewerkers trekken het land in om bij mensen thuis oude kratjes om te ruilen voor nieuwe.

Zoals in het allereerste beeldmerk van Bavaria keert blauw terug als belangrijkste kleur op de fles en op het blik.

Onderdeel van het nieuwe uiterlijk van Bavaria is een icoon in de vorm van een kompas dat wijst naar het zuiden. Dit kompas staat symbool voor de zelfstandige en eigen koers van het bedrijf. Een driehoek met ronde zijkanten dient als basis voor de vormgeving als verwijzing naar de drie broers Swinkels die het bedrijf in 1925 hebben opgericht. Als eerste ter wereld introduceert Bavaria voor de horeca een glas dat aan de onderzijde driehoekig is.

De nieuwe huisstijl is voor het bedrijf ook efficiënter. Bavaria gaat 12 procent minder glas gebruiken, 30 procent minder labels en behaalt een hogere productiesnelheid, aldus het bedrijf.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie