Philips favoriete werkgever jongeren

Philips is de favoriete werkgever onder laatstejaars studenten en hoger opgeleiden met maximaal acht jaar werkervaring, zo blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2002.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Shell en de ING Groep staan op de tweede en derde plaats. Als beste wervingscampagne werd die van de Rijksoverheid gekozen. Deze campagne werd gemaakt door het arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum.

Uit het onderzoek komt voorts naar voren dat jonge hoger opgeleiden een minder positief beeld van de arbeidsmarkt hebben dan vorig jaar. Zo beoordeelt slechts 48 procent van de jonge hoger opgeleiden de arbeidsmarkt in 2002 als gunstig of zeer gunstig. Vorig jaar bedroeg dit nog 91 procent. Het percentage twijfelaars tussen gunstig en ongunstig is opgelopen tot 39.

Het minder positieve beeld heeft een duidelijk effect op het oriëntatieproces van de hoger opgeleiden op de arbeidsmarkt. In vergelijking met vorig jaar gebruiken zij meer kanalen: dag- en vakbladen, internet, werving- en selectiebureaus, netwerken en open sollicitaties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie