Plus wederom duurzaamste supermarkt volgens GfK MVO Rapport

Voor de vierde keer wijst de consument Plus aan als meest duurzame supermarkt van Nederland.

Met een rapportcijfer 7,53 voert Plus de Nederlandse supermarkten aan als het gaat om duurzaamheid. Dat blijkt uit de jaarlijkse ranglijst GfK MVO Rapport. Die lijst komt tot stand door consumenten te vragen over negen duurzaamheidsaspecten van de supermarkten. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Foodmagazine.nl.

Average
Het veld ligt dicht bij elkaar, want de laagste geklasseerde supermarkt (Aldi) krijgt een 6,54 van het Nederland publiek (gemiddelde cijfer: 7,11).

Groot
Wat opvalt is dat de grote supermarkten niet meedraaien in de top van deze lijst. Albert Heijn staat op acht met een 7,18 en Jumbo op 11 met een 7,14. Lidl bungelt bijna helemaal onderaan voor Aldi op nummer 15 met een 6,86.

Sustainable
Opmerkelijk genoeg eindigde Albert Heijn eerder als eerste op de Sustainable Brand Index, waar Plus op nummer vier stond. (Lidl twee, Jumbo drie.)

Dit is de complete ranglijst, inclusief rapportcijfers:

  1. Plus // 7,53
  2. Jan Linders // 7,50
  3. Emté // 7,50
  4. Deen // 7,42
  5. Poiesz // 7,35
  6. Boni // 7,25
  7. Coop // 7,19
  8. Albert Heijn // 7,18
  9. Vomar // 7,18
  10. Hoogvliet // 7,15
  11. Jumbo // 7,14
  12. Dekamarkt // 7,10
  13. Nettorama // 6,92
  14. Dirk // 6,87
  15. Lidl // 6,86
  16. Aldi // 6,54

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie