S-W-H activeert Nike+ in Nederland

S-W-H heeft een activeringscampagne voor Nike+ ontwikkeld waarvan Leontien van Moorsel en Dolf Jansen het boegbeeld zijn.

  • Craft
  • 24 March 2009
  • Susanne van Nierop
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Nike heeft S-W-H gevraagd de wereldwijde Nike+ challenge in Nederland te activeren. In Nederland zijn Dolf Jansen, fervent marathon loper, en Leontien van Moorsel (Olympisch kampioen 2004) de boegbeelden van de challenge. De , ontwikkeld door 72andSunny, ging vorige week al van start.
In een multi-mediale campagne (online, outdoor, radio en print) wordt het vuurtje opgestookt tussen de beide teamleiders. Afgelopen vrijdag lekte er al een, met een mobiele telefoon opgenomen, bericht uit, waarin Dolf Jansen na het inspreken van de commercial zijn echte mening geeft over het loopvermogen van vrouwen. Dit bericht haalde en vele blogs.
Ook is er een primeur: hardlopers die meedoen aan de challenge hebben de mogelijkheid om de cover van metro volledig blauw (als de mannen voorstaan) of roze (als de vrouwen de meeste kilomers lopen) te kleuren (zie beeld). Gisteren was de eerste cover volledig roze gekleurd. De komende 5 weken wordt duidelijk welke sexe de meeste kilometers loopt.
Het 'uitgelekte' filmpje met Jansen:

Advertentie