Succes voor b-to-b portals

Yahoo!, Netscape en MSN staan vooral bekend als op consumenten gerichte internetportals. Maar deze giganten worden steeds beter in hun b-to-b benaderingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Neem Yahoo! Al in 1998 werd Yahoo! Small Business gelanceerd met content, diensten en handelsmogelijkheden voor met name mkb-bedrijven. Vorig jaar werd daar de Yahoo! Business to Business Marketplace aan toegevoegd, een uitgebreide zoekservice voor producten en diensten, gericht op ondernemers, zowel groot als klein. Dit voorjaar werden daar drie electronische marktplaatsen aan toegevoegd, gericht op respectievelijk IT-hardware, IT-software en electronica. Worden deze marktplaatsen goed bezocht, dan zal Yahoo! dit aantal zeker uitbreiden. AOL Time Warner, eigenaar van Netscape, kwam vorig jaar met Net business, met veel industrieel nieuws, sectorinformatie en talloze marktplaatsen. AOL wil de mkb-ers wegwijs maken op internet en daar zelf ondertussen aan verdienen; dat lukt tot nu toe heel aardig. Ook Microsoft heeft zijn b-to-b-site: in 1999 kwam het met bCentral, waarmee een starter allerlei tools krijgt aangereikt, zoals tips voor online marketing en communicatie, en voor effectief management. Microsoft als vriendelijke consultant, ’t is even wennen.

Bron: btobonline.com

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie