Te verkopen merken Unilever in trek

Campbell Soup, HJ Heinz en Nestlé concurreren volgens de Financial Times om merken die Unilever moet verkopen als gevolg van de overname van Best Foods.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De opbrengsten zou het bedrijf willen gebruik om het internationale haarverzorgingsmerk Clairol over te nemen.
De drie ondernemingen hebben belangstelling voor merken als Oxo (bouillonblokjes), Lesieur (mayonaise) en Batchelors Cup-A-Soup. De biedingen van de gegadigden zijn vorige week ingediend. Volgens het Britse dagblad hebben de te verkopen merken een gezamenlijke jaaromzet van ongeveer 500 miljoen dollar.

Eerder nam CSM de Europese divisie voor bakkerij-ingrediënten over van Unilever. Naar het Amerikaanse stuk dingen Sara Lee, Grupo Bimbo de Mexico en Earthgrains. Volgens de FT brengen de voorgenomen verkopen meer dan 2 miljard dollar bij Unilever in het laatje. De verkoop was nodig na de acquisitie vorig jaar van Bestfoods, met merken als Knorr-bouillon en Hellmann’s mayonaise.
Het dagblad verwacht dat Unilever de opbrengsten zal gebruiken om een bod uit te brengen op het merk Clairol, het haarverzorgingsmerk dat Bristol Myers Squibb in september vorig jaar te koop aanbood. Dat merk zou goed zijn voor een jaaromzet van 2,4 miljard dollar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie