Advertentie
Premium

Vertrouwen boven blingbling bij kappers

Hoe word je de beste kapperketen van Nederland?

  • Craft
  • 16 September 2016
  • Linda Schulte

AMI Kappers mag zich volgens de consument een jaar lang de beste kapperketen van Nederland noemen. Al vijf jaar worden er in de kappersbranche in juni consumentenprijzen uitgedeeld. Consumenten konden stemmen op wie zij de beste keten vonden qua service en kwaliteit. De prijs Beste Kapper Keten Awards, mede georganiseerd door Opiness, is puur gebaseerd op klantreviews. Linda Schulte, medeoprichter van Opiness legde de keten (83 vestigingen) langs de klantgerichtheidmeetlat.

+  Een gemiddeld rapportcijfer van 9,1 uit 2.770 klantbeoordelingen is een hoge score. Zoveel kwaliteit en vooral consistentie bij zoveel vestigingen is een compliment waard. AMI Kappers meet continu de klanttevredenheid, na ieder bezoek wordt de klant gevraagd of men feedback wil geven. De resultaten worden ook transparant op de eigen website getoond.

+ Wanneer blinkt een kapper uit in klantgerichtheid en AMI Kappers in het bijzonder? ‘Echt de tijd nemen en luisteren’ naar de wensen van de klant, komt het meeste naar voren uit de klantervaringen. Als daarna een goede en vooral eerlijke uitleg volgt die leidt tot het gewenste resultaat, dan kan de relatie niet meer stuk en blijft men veelal loyaal aan de kapper.

+ Wat klanten schrijven in de reviews over AMI Kapper is dat zij de leuke ontvangst bijzonder waarderen. Veel vaste klanten geven aan dat zij het ook leuk vinden dat de kapper hen bij naam kent. Het gaat klanten dus niet alleen om de aandacht voor hun haar maar ook om de aandacht voor de persoon.

Vertrouwen in de kapper is belangrijker dan de trendy uitstraling van de salon, dat bleek uit de hele analyse van alle klantreviews van de winnaars. AMI Kappers heeft dit goed begrepen en heeft trouwe en loyale klanten tot gevolg. Het kopje koffie, de aandacht bij ontvangst, de tijd nemen, de klant bij naam kennen – het zit in de kleine dingen waar de klant voelt dat hij wordt gewaardeerd. Aandacht voor het haar en voor het hart van de klant.

Eindoordeel: 9,1

Deze aflevering van klantgerichtheid staat in Tijdschrift voor Marketing nummer 9

premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct
Advertentie