Virtueel voetballen met app van Deens frisdrankmerk

DDB Kopenhagen heeft tijdens de EURO2012 voor Deense sportdrankmerk Faxe een campagne ontwikkeld, waarbij ze in wilde spelen op de actualiteit. Faxe is een sportdrankmerk dat veel door voetballers wordt gedronken. Veel mensen die niet voetballen drinken deze drank echter ook. Met de Faxe Kondi Kick Ball app kan iedereen voetballen. Zelfs als er geen bal in de buurt is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er werden over heel Denemarken honderduizenden virtuele ballen neergelegd, die Faxe app gebruikers via de app konden vinden, konden weg schopppen en hiermee diverse prijzen konden winnen.

Resultaten
De app stond in de Android en iPhone app store op nummer 1 en werd meer dan 200.000 maal gedownload. Dit is 10% van alle smartphone gebruikers in Dennemarken. Meer dan een miljoen virtuele ballen zijn in de Augmented Reality app weggeschopt. De app veroorzaakte een 115% groei in hun social media bereik.
Zie de case video hier:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie