Premium

Weer een nieuwe pay-off voor Grolsch: 'Proef Karakter'

Een nieuwe campagne moet de eigenzinnigheid van het merk andermaal voor het voetlicht brengen.

Met de tv-commercial trapt Grolsch af voor de nieuwe campagne ‘Proef karakter', tevens de nieuwe slogan van Grolsch. Hierin staat het eigenzinnige karakter van het merk in het algemeen en Grolsch pilsner in het bijzonder centraal. Een hoofdrol is weggelegd voor de beugel. Het is de tiende pay-off in het bestaan van het biermerk. 'Proef Karakter' is de zesde slogan van Grolsch sinds 2001. (Alle pay-offs op een rijtje, zie kader.)

Campagne
Door de jaren heen is de beugelfles uitgegroeid tot het icoon van Grolsch, zowel nationaal als internationaal. In de tv-commercial laat de brouwer de eigenzinnige Grolsch wereld zien aan de hand van muziek-, film-, festival- en kunstmomenten. Schrijver James Worthy fungeert als voice-over en gastheer. De muziek is speciaal voor Grolsch geschreven, geproduceerd en ingespeeld door Maurizio Pinna, onder meer organist bij The Deaf.

GROLSCHSLOGANS DOOR DE JAREN HEEN
Bierkenners vragen Grolsch
Vakmanschap is meesterschap (1959)
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch (1985)
Komt tijd, komt Grolsch (1997)
Je hebt bier en je hebt Grolsch (2001)
Bier op z'n Grolsch (2005)
Zo eigen als Grolsch (2008)
Grolsch, het klinkt al lekkerder (2012)
Grolsch 400 jaar Karakter (2015)
Proef Karakter, Grolsch (2018)

 

 
35 mm
Johan Kramer regisseerde de film. 'Om te zorgen voor verschillende sferen en stemmingen hebben we gefilmd met zowel een oude 35mm filmcamera als met de nieuwste digitale camera’s. James vertelt het verhaal, terwijl het beeld constant probeert te verrassen. Er is maar één biermerk dat zo’n uitgesproken film kan maken en dat is Grolsch.'

 

Credits
Bureau:                        Fitzroy 
Regie:                          Johan Kramer
Productie:                    Halal
Muziek:                        Maurizio Pinna 
Verteller/ voice over:    James Worthy

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie