Bloei introduceert keurmerk Oorveilig

Innovatiebedrijf Bloei introduceert vandaag samen met de Nationale Hoorstichting en Club Judge het keurmerk Oorveilig.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit keurmerk voor clubs en poppodia biedt een totaalpakket van concrete maatregelen om blijvende gehoorschade door te harde muziek een halt toe te roepen. Naast het keurmerk lanceren de partijen ook een awarenesscampagne. Onder de naam ‘Love Music F*ck Piep’ willen ze stappers wijzen op de gevaren van onbeschermd clubbezoek.
De website is in de lucht en half december is de gratis Oorveilig dB-meter app verkrijgbaar. Club Air in Amsterdam is de eerste Nederlandse club die aan de criteria voldoet en krijgt donderdagavond van DJ Ajouad El Miloudi het keurmerk overhandigd.

Nederland kent steeds meer muziekliefhebbers met gehoorschade. Ruim 80 pct van het uitgaanspubliek heeft na een avond stappen last van een ‘piep’ in de oren en eenzelfde aantal vindt het geluid in muzieklocaties te hard staan. Het risico op gehoorschade is aanzienlijk bij blootstelling van langer dan 15 minuten aan een geluidsniveau van boven de 100 dB. Ieder jaar lopen circa 20.000 jongeren permanente gehoorschade op.

Oorveilig is mede mogelijk gemaakt door een startsubsidie van de VriendenLoterij. Het creatieve werk heeft Bloei gerealiseerd in samenwerking met KejaDonia, JobJorisenMarieke en Vorm&Décor.
Maatregelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie