Campagne van de dag: Dr. Oetker in China

Een nieuwe Dr.Oetker-commercial voor diepvriespizza moet het concept ‘bord op schoot’ hot maken in China.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor veel Nederlanders mag het dan een standaardrecept zijn, in het ambitieuze China is een avondje bankhangen met het bord op schoot lang niet zo geaccepteerd. Ook zijn diepvriespizza’s in China een onbekend product. En dus vroeg Dr. Oetker reclamebureau Energize om hun nieuwe product ‘Pizza Box’ te lanceren onder ‘grootstedelijke jongeren in China’.

De commercial, waarin de slogan ‘best enjoyed when totally comfortable’ centraal staat, is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Energize Shanghai en Energize Amsterdam.

Volgens Energize schuilt de uitdaging vooral in de introductie van een nog onbekende productcategorie in combinatie met een groot cultuurverschil tussen de Chinese en Westerse markt.

Volgens Energize mag een beetje bankhangen in Nederland dan een populaire avondbesteding zijn, maar in China zou dit vooral als lui worden beschouwd. ‘De slogan ‘best enjoyed when totally comfortable’ is voor Westerlingen misschien een open deur, maar in China een riskante stellingname,’ zegt Jesse Ridder, creatief bij Energize Amsterdam.

Om Chinese jongeren aan te sporen af en toe zonder schuldgevoel op de bank te hangen, werd een popsong ontwikkeld met bijbehorende videoclip, die werd gelanceerd op het Chinese videokanaal Youku.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie