De klant echt centraal stellen: nieuwe opleiding rondom Customer Centricity

In september 2015 start Beeckestijn Business School met de nieuwe postdoctorale opleiding Customer Centric Strategie en Leiderschap. Een klantgerichte strategie en organisatie is niet eenvoudig. Er moeten keuzes gemaakt worden die consequenties hebben voor de hele waardeketen. Service, marketing, verkoop en e-commerce processen zijn gericht op de optimale klantbeleving. De klant staat centraal, niet de producten of organisatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze heeft dan ook als doel professionals en managers op te leiden om klantgerichtheid te realiseren binnen de eigen organisatie of bij een opdrachtgever. De postdoctorale opleiding Customer Centric belicht uiteraard de allerlaatste strategische modellen, onderzoeken en inzichten uit de praktijk.

Van customer centric-visie naar actie

Klantgericht bent u niet van de ene op de andere dag. Daarom staat een gefaseerde aanpak van het klantgerichter maken van organisaties centraal. Alle aspecten van Customer Centricity komen aan bod en u ontwikkelt tijdens de opleiding uw eigen visie, strategie en plan van aanpak. In die zin is de postdoctorale opleiding Customer Centric Strategie & Leiderschap te zien als een bedrijfskundige Customer Management & CRM opleiding met als doel een succesvolle strategie én implementatie van klantgerichtheid & klantwaarde management voor de gehele organisatie.

De ROI van klantgerichtheid

Het uiteindelijke doel van Customer Centricity is het realiseren van betere bedrijfsresultaten (ook voor overheden en non-profit). De baten zijn echter niet alleen in geld uit te drukken maar ook in kwalitatieve waarden zoals de maatschappelijke positie van een organisatie, de klant- én medewerkerstevredenheid, brand value, loyalty en ambassadeurs.

Wat is het doel van postdoctorale opleiding Customer Centric Strategie & Leiderschap?

De postdoctorale opleiding Customer Centric Strategie & Leiderschap is een strategische managementstudie waarbij de opgedane kennis uiteindelijk wordt verwerkt naar een eigen strategische visie en succesvol plan van aanpak. De deelnemer gaat gedetailleerd in op (bedrijfs)processen en technologieën hoe klantgerichtheid binnen de organisatie te optimaliseren en vertaalt de ‘customer insights’ naar winstgevende strategieën. Je kijkt kritisch naar de klantgerichte waardeproposities, maatschappelijke kaders en concurrentiepositie en leidt de verandering.

Evident is dan ook dat je veel praktische kennis opdoet van technieken, middelen en checklists voor het invoeren van een succesvol Customer Centricity programma in de organisatie. Daarom omvat de opleiding veel cases van bedrijven die al dan niet succesvol met klantgerichte strategieën zijn gaan werken, of zelfs nog midden in dit proces zitten!

Jouw resultaat na het volgen van de postdoctorale opleiding Customer Centric Strategie & Leiderschap is naast verwerving van accurate kennis en een lerend netwerk vooral ook de ontwikkeling van een eigen visie, strategie en plan van aanpak voor uw eigen organisatie (of die van een relatie). Je krijgt een coach bij de begeleiding van het opstellen daarvan. Na de opleiding zijn er veel mogelijkheden bij te blijven middels het uitgebreide alumniprogramma van Beeckestijn Business School.

Voor wie deze opleiding is bedoeld?

De opleiding is ontwikkeld voor professionals en managers (met enige jaren werkervaring) die kennis en een netwerk willen opbouwen op het gebied van klantgericht ondernemen. Klantgerichtheid is relevant voor de gehele organisatie, of uw achtergrond nu finance, marketing, CRM, IT, sales, HRM of service is. De opleiding biedt de deelnemer de meest recente kennis, praktische handvatten, concepten en achtergronden op het gebied van klantgericht ondernemen. 

Meer weten over deze opleiding?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →