Dit zijn de 4 beste staaltjes audiovisuele communicatie van 2016

Deze films in opdracht wonnen een Gouden Reiger

Net als de reclame- en de broadcastsector heeft de audiovisuele opdrachtsector eigen awards. Na een intermezzo van drie jaar werden dinsdagavond de Gouden Reigers uitgereikt voor de beste staaltjes audiovisuele doelgroepencommunicatie.

Er waren drie Gouden Reigers te veroveren op de en één film kreeg een overall prijs.

De winnaars, met jurycommentaar:

Opdrachtfilm van het Jaar 2016

2 minuten 
van IDTV Live, i.o.v. Nationaal Comité 4 en 5 mei

Jury: &;De jury heeft unaniem besloten deze over all prijs toe te kennen aan een indrukwekkende productie met een mooie gelaagdheid en verschillende verhaallijnen. Een productie met emotie en een prachtige kwaliteit in beeld als ook in de audiomix. Mooie en afwisselende interviews waarbij de stiltes juist veelzeggend zijn. Een film die oproept op tot betrokkenheid.&;

 

Categorie Kwaliteit/Vakmanschap

Loslaten & doorpakken – De overdracht van een familiebedrijf – Familie Oostwegel
van Zcene MovingMediaCompany B.V. i.o.v. ING

Jurycommentaar: &;Een film die met groot vakmanschap is gemaakt, klassiek gedraaid, waarbij alles klopt. Het licht, de shots, het audiodesign en de montage, waarbij door de manier van interviewen de opdrachtgever een warm en menselijk gezicht krijgt.&;

Categorie Creativiteit/Innovatie

Introducing healthy urban living (HUL)
van ScienceMedia.nl i.o.v. Universiteit Utrecht, faculteit Geowetenschappen

Jurycommentaar: &;Deze winnaar is er voor 360 graden in geslaagd om te blijven boeien, met een frisse, creatieve vorm die aansluit bij ons hedendaagse gevoel dat we voor de aarde moeten zorgen. Een verrassende vormgeving met zorgvuldig uitgedachte details en een mooie extra grafische laag.&;

 

Categorie Effectiviteit

De keuze van de reiziger
van in60seconds i.o.v. het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid

Jurycommentaar: &;Een film waarin op een hele heldere, toegankelijke en duidelijke manier een lastig onderwerp wordt gebracht. Een thema dat niet direct aanspreekt en tot de top-interesses van de kijkers behoort komt zo toch leuk en aansprekend over. Hierdoor komt de boodschap goed over.&;

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie