‘Er zijn te veel functienamen in marketing’

NIMA komt in een onderzoek onder 800 marketeers tot 264 verschillende functienamen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De meest exotische functienamen zijn de revue gepasseerd, zegt NIMA: CEX, Head Global Wholesale Marketing, Hoofd VBI & Marketing of Regional Field marketing Manager Central & Nordics region.

Ook de koppeling tussen de functienaam en het niveau wordt door verschillende bedrijven met een korreltje zout genomen. Zo is de ene Market Manager de andere niet.

NIMA pleit voor meer eenheid en een duidelijke koppeling van niveau aan functienaam. Duidelijkheid voor het bedrijfsleven en HRM-afdelingen bij het beoordelen van sollicitaties.

Martin Huisman RM, voorzitter/directeur NIMA: ‘In een functienaam zit de waardering voor je niveau en kennis.

&;Zowel werkgever als werknemer moet willen dat dit de lading dekt. Niet overdreven en ook niet te bescheiden. Het moet gewoon kloppen. NIMA probeert een steentje bij te dragen door de (pdf).

&;Als bedrijven een nieuwe medewerker aannemen, kunnen ze putten uit deze lijst van namen gerangschikt per niveau.’

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie