Gratis clinic: Klantgericht leiderschap

Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de gratis clinic 'klantgericht leiderschap' op 18 mei in Leusden.

De sleutel tot een klantgerichte organisatie

Elke organisatie is zich bewust van het belang van klantgerichtheid. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Daarbij worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap.

Sydney Brouwer heeft de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar organisaties die uitblinken in klantbeleving en naar hun leiders. Waarom hebben deze bedrijven meer enthousiaste klanten en medewerkers dan anderen? De belangrijkste les uit dit onderzoek: de sleutel tot een organisatie die werkelijk klantgericht is, ligt bij het management boven en in het midden van de organisatie. Deze managers moeten een klantgerichte cultuur bouwen en behouden.

In deze clinic bij Beeckestijn Businss School neemt Sydney je mee langs de principes van klantgericht leiderschap. Aan de hand van voorbeelden en anekdotes uit de praktijk deelt hij hoe managers een omgeving kunnen bouwen die zorgt voor enthousiaste klanten én medewerkers.

Wat neem je mee na deze clinic?

Na afloop van deze clinic weet je:
  • Waarom alleen customer journey mapping en NPS-onderzoek niet voldoende is voor een duurzaam betere klantbeleving.
  • Wat de rol van managers is in het bouwen van een klantgerichte cultuur;
  • Hoe je anderen, boven en onder je, inspireert om mee te bouwen aan een klantgerichte organisatie;
  • Hoe je als leider jouw invloed vergroot (en jouw invloed op leiders vergroot);
  • Welke valkuil je absoluut moet vermijden.

Voor wie is deze clinic bedoeld?

Deze clinic is geschikt voor iedereen met een leidinggevende positie of ambitie. Daarnaast is deze clinic waardevol voor mensen met een staffunctie. Het helpt als jouw organisatie de ambitie heeft om klantgerichter te worden, maar dat is niet noodzakelijk. Na deze clinic weet jij namelijk hoe je de rest van de organisatie kan inspireren om klanten beter te bedienen.

Door wie wordt deze clinic gegeven?

Sydney Brouwer is veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en auteur van het boek ‘Klantgericht Leiderschap’. Hij heeft onderzoek gedaan naar bedrijven die uitblinken op het gebied van klantgerichtheid en naar hun leiders. Wat doen deze bedrijven anders waardoor ze meer enthousiaste klanten en medewerkers hebben dan hun concurrenten? Wat kan jij van deze bedrijven leren bij het creëren van een legendarische klantbeleving? Sydney laat je ervaren wat echte klantgerichtheid is en, nog belangrijker, wat dat vraagt van een organisatie en haar management.
Naast zijn werk op het podium is Sydney host van de 'Over Klanten Gesproken' podcast en bestuurslid van Stichting CX Circle, het onafhankelijke platform voor Customer Experience professionals.

Aanmelden

Kom op vrijdag 18 mei 2018 naar deze clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09.30 – 11.30u bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 09.10 uur. Deelname is gratis. Meld je hier aan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →