Heineken en Sony starten ON

Heineken werkt samen met Sony en het Haarlemse bedrijf New Business Generation aan een interactief multimediaplatform in clubs en discotheken. Het heet ON.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat schrijft Het Financieele Dagblad. De naam Heineken komt niet als eerste in beeld, maar na verloop van tijd wordt wel duidelijk wie de afzender is. De communicatie gebeurt via digitale schermen, sms, mms, wifi hotspots en internet. Op deze manier wil Heineken binnenkort op een nieuwe manier communiceren met belangrijke doelgroepen. Eerst hier en dan in het buitenland.

De drie partners hebben elk een gelijk aandeel in ON. Sony neemt deel met al zijn verschillende werkmaatschappijen. Ook andere merken kunnen toegang krijgen tot ON. 'When people are off, we are on', verklaart Maarten van Huijstee naam en strategie van de nieuwe onderneming. Hij nam deze week afscheid bij Heineken om direct als commercieel directeur in dienst te treden bij ON. 'Een nieuw medium, een nieuw speelveld, een nieuwe manier om alles aan elkaar te koppelen’, legt hij uit.

ON richt zich in eerste instantie op horecagelegenheden in Nederland. Na de lancering in vijfhonderd clubs, bars en discotheken in Nederland, moet de formule snel worden uitgerold in Europa en vervolgens de wereld. De doelstelling is om op korte termijn vijf- tot tienduizend zaken te bedienen. Na horeca overweegt ON uit te breiden naar andere locaties zoals stations, supermarkten en zelfs de straat.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie