Marketeer investeert in 2011 meer in social media

Ruim driekwart (78%) van de Nederlandse marketeers en communicatiemanagers is van plan in 2011 meer budget vrij te maken voor social media.

Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Dat blijkt onderzoek van Lewis PR onder 96 Nederlandse marketing- en communicatiemanagers. Van de ondevraagden gaat 69 pct meer geld uitgeven aan en , 43 pct wil de aanwezigheid op vergroten en 40 pct ziet brood in de toenemende populariteit van in Nederland. Over zijn de meningen verdeeld: 16 pct gaat er meer in investeren, 13 pct evenveel, maar ook 13 pct minder.

Van de marketeers geeft 88 pct als belangrijkste doelstelling bij social media ‘interactie met de doelgroep’ voor ogen te hebben, gevolgd door algemene branding/naamsbekendheid (81%). Voor de helft van de respondenten is lead generatie een belangrijk motief om te investeren in social media.

‘Deze cijfers staven wat wij zelf waarnemen in de markt op dit moment, namelijk dat social media een nieuwe fase ingaat in 2011. Na jaren eraan te hebben gesnuffeld of er al volop mee te hebben geëxperimenteerd, zijn bijna alle bedrijven nu vast voornemens om in 2011 social media serieuzer in te zetten als onderdeel van hun communicatie en/of marketingcampagne', zegt Yvonne van Bokhoven, VP Western Europe, Lewis PR.

Advertentie