Online dienst Ask Anne levert live advies tijdens shoppen

Ask Anne belooft: ‘Geen gerobotiseerde communicatie, maar productspecialisten van vlees en bloed’.

Ask Anne

Direct een productexpert spreken via de mobiele telefoon, tablet of laptop? Dat is de dienst die vanaf 8 juni wordt aangeboden door Ask Anne. Het initiatief van het bedrijf Face The Public, biedt toegang tot echte productspecialisten (‘geen computergestuurde chatbots of andersoortige gerobotiseerde communicatie’), die anywhere, anytime zijn te raadplegen. ‘Live video advies tijdens winkelen of online shoppen.’ Ask Anne start voorlopig met informatie over slechts één merk. De launching customer is Motorola (Lenovo Benelux). Andere grote merken zouden ook interesse hebben getoond om de realtime video productspecialist in te zetten.

Advertentie
advertisement

Behoefte

Face The Public: ‘De afgelopen twee jaar is het online winkelen flink toegenomen. Fysieke winkels stonden juist enorm onder druk en hebben aansluitend veel moeite gehad met het vinden van personeel met de juiste kennis. Het zijn deze ontwikkelingen en de daarmee gepaarde behoeften waar we iets mee wilden doen en hieruit ontstond het idee voor Ask Anne.’

Ask Anne werkt als volgt; In de winkel is bij het product een QR-code te vinden, die de klant scant met de smartphone. Vervolgens komt er direct een videoverbinding tot stand komen met een productspecialist. Die experts zijn volgens Face The Public getraind in kennis over het specifieke product en altijd op de hoogte van de juiste informatie. ‘Bijvoorbeeld als het gaat om mogelijkheden, specificaties, prijzen en acties.’

Online werkt Ask Anne nog eenvoudiger, belooft Face The Public. ‘Met één muisklik op de Ask Anne button wordt eenzelfde videoverbinding gestart. Zo zorgt Anne ervoor dat er altijd en overal op een simpele manier wordt bijgesprongen als de klant behoefte heeft aan specialistisch advies.’

Advertentie