Podcast: scoor met de emotionele context van CX

Luister de nieuwste podcast van Studio Beeckestijn over Customer Experience (cx) en ontdek hoe je scoort met de emotionele kant van cx

Het is tijd voor customer experience! Bart Meerdink spreekt in de nieuwste aflevering van de podcast reeks Studio Beeckestijn met Carmen Philips en Nanda Idink. Zowel Carmen als Nanda hebben jaren ervaring met het helpen van bedrijven bij het optimaliseren van de Customer Experience. De aflevering start traditiegetrouw met de vraag: wat vinden jullie de meest spannende (customer experience) trend van dit moment?  

Customer Experience

In de podcast komen meerdere aspecten en kanten van CX voorbij. Te beginnen bij de essentie van CX: loyale en tevreden klanten. Mensen denken vaak dat ze het vakgebied customer experience wel snappen. De klant centraal stellen spreekt toch voor zich? De noodzaak om meer te leren over CX lijkt dan te ontbreken, maar klopt dat ook?

Customer experience en customer journey mapping worden gezien als de wat zachtere kant van marketing. Leuk denken vanuit de klant, klantonderzoek doen, customer pains & gains ontdekken en vanuit daar mooie proposities bedenken. Maar er zijn ook customer journey experts die hardcore data-analisten zijn geworden. Alles wordt gemeten en gekwantificeerd. Zijn ze daarmee nou doorgeschoten of juist niet? 

Emotie in de Customer Experience

Als je met cx bezig bent, is het ook heel belangrijk om naar de emotionele context te kijken. Carmen legt uit hoe Daniel Kahneman's theorie daarbij kan helpen. En wat is dé gouden tip om de emotionele journey te combineren met data?

Daarnaast zijn Nanda en Carmen beide ook licensed friends van de 23plusone methode: Wat houdt deze methode in en waarom werkt het zo goed? Inclusief mooie voorbeelden.

Beluister de allernieuwste podcast via Spotify >>

Of luister een van de andere podcasts van Studio Beeckestijn 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →