ANWB scoort het hoogst op digitale klantervaring

Dat constateert de Digital Excellence Monitor 2018.

WVA

Dit rapport brengt de digitale klantervaring in zeven branches in kaart. ANWB, ASN Bank, Eneco, Engie, Greenchoice, KPN, Rabobank en Telfort scoren dit jaar het best. ANWB domineert in de verzekerings-, reis-, en automotivebranche.

Klanten kunnen de online dienstverlening van de ANWB waarderen. Het scoort hoog op zowel desktop als smartphone. Woorden als ‘vertrouwen’ en ‘sympathiek’ komen vaak terug in de beoordelingen. Ook heeft de organisatie een volledig transparant aanbod dat voldoet aan de informatiebehoefte van de consument.

In de telecombranche scoort de website van KPN het hoogst op desktop, en die van Telefort op smartphone. In de financiële branche scoren Rabobank en ASN Bank het hoogst, respectievelijk op desktop en smartphone. Eneco is winnaar in de zakelijke markt.

In dit onderzoek zijn de volgende branches onderzocht: telecom, reizen, financiële dienstverlening, verzekeringen, energie, automotive en business to business. Respondenten konden websites beoordelen op look & feel, aanbod en merk. Ook werd er onderscheid gemaakt tussen de gebruikservaring op desktop en smartphone. In totaal beoordeelden 7897 respondenten op desktop en 5300 op smartphone meer dan 1800 unieke websites. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie